tirsdag 3. mai 2011

Ludofina blir lydig del 1.

Ludo elsker kurs.  Ludo elsker å trene og kurs er jo bare paradis.  I dag var tredje tirsdag vi har vært på lydighetskurs på Lundqvist Hundeskole.  Det må nevnes at dette er verdens beste hundeskole, sånn bortsett fra at man får dilla på kurs og hundetrening.  Jeg er den første til å innrømme at jeg har blitt skikkelig hundenerd etter at jeg fikk Ludo.  Sånn går det når man får seg så smart hund, som elsker å trene. Vi startet litt dårlig i dag.  Kom litt forsinket siden mannen hadde rotet bort husnøklene mine, men det endte godt.  Etter pause var vi i full fart og Ludo var i skikkelig treningsmodus.  Det vil si at hun søker øyekontakt hele tiden og det eneste hun vil er å få beskjed om noe hun kan gjøre.  I tillegg fikk vi være på par med Kristina og Ludde i dag.  Kjempe gøy å trene med de.  Ludo og Ludde viste litt tegn til forelskelse og hormonering i dag, så jeg frykter at Ludo skal løpe igjen snart. Skrekk og gru.

Etter at kurset var ferdig, slapp vi Ronja, Ludde, Ludo og Luna på gresset slik at de kunne løpe ut de to kreftene de hadde igjen.  Nå ligger Ludo kaputt på gulvet og lurer på hvorfor vi ikke legger oss snart.

Ludo elsker å trene kontakt.
Gjerne når vi går og.
Instruktørene prøver fortvilt å klemme inn noen fornuftige ord
blant ivrige kursdeltagere.
Foxy er som vanlig ute og spankulerer på egenhånd.
Mamman til Foxy sjekker at ting er på stell.
Skal du gå fra meg mamma?
Jeg gir Kristina feedback på Luddes prestasjoner.
Ludde skrudde på alt han hadde av sjarm i dag.

Nå skal vi køye en hver i sær.  Vi håper dere har hatt en finfin dag.

Kine & Ludo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar